View (Graphics)
 
Sets new physical coordinate mapping and clipping region

Syntax

View
View ( x1, y1 )-( x2, y2 ) [ [, fill_color ] [, border_color ] ]
View Screen ( x1, y1 )-( x2, y2 ) [ [, fill_color ] [, border_color ] ]

Parameters

x1 As Integer, y1 As Integer
The horizontal and vertical offsets, in pixels, of one corner of the viewport relative to the top-left corner of the screen.
x2 As Integer, y2 As Integer
The horizontal and vertical offsets, in pixels, of the opposite corner of the viewport relative to the top-left corner of the screen.
fill_color As UInteger
The color to fill the new viewport.
border_color As UInteger
The color of the border to draw around the new viewport.

Description

The viewport, or clipping region, is a rectangular area of the graphics screen, outside of which no drawing will be done. That is, only drawing done within this area will be shown. A graphics screen must be created with Screen or ScreenRes before calling View or View Screen.

The first statement sets the viewport to encompass the entire screen, which is the default viewport for a new graphics screen.

The second and third statements both allow a new viewport to be defined. The corners of the viewport are specified by the x1, y1, x2 and y2 parameters. fill_color and border_color are both in the format accepted by Color. The indicated effects for each parameter only occur if that parameter is specified.

The second statement modifies the co-ordinate mapping of the graphics screen such that co-ordinates specified for drawing statements and procedures are relative to the top-left corner of the viewport.

The third statement modifies the co-ordinate mapping of the graphics screen such that co-ordinates specified for drawing statements and procedures are relative to the top-left corner of the screen.

Example

Screen 12
Dim ip As Integer Ptr
Dim As Integer i, j, k
'simple sprite
For i=0 To 63: For j=0 To 63:PSet (i,j), (i\4) Xor (j\4):Next j,i
ip=ImageCreate(64,64)
Get (0,0)-(63,63),ip
Cls
'viewport
Line (215,135)-(425,345),1,bf
View  (220,140)-(420,340)
k=0
'move sprite
Do
  i=100*Sin(k*.02)+50:  j=100* Sin(k*.027)+50
  ScreenSync
  ScreenLock
  Cls 1: Put (i,j),ip ,PSet
  ScreenUnlock
  k=k+1
Loop Until Len(Inkey)
ImageDestroy(ip)



Differences from QB

  • QBASIC preserves the WINDOW coordinate mapping after subsequent calls to VIEW.
  • FreeBASIC's current behavior is to preserve the WINDOW coordinates after calls to VIEW, or when working on images, meaning that the coordinate mapping may undergo scaling/translations if the viewport changes. (If a WINDOW hasn't been set, there is no coordinate mapping, and so it doesn't change after calls to VIEW.) The behavior may change in future, but consistent behavior can be assured over inconstent viewport coordinates by re-calling WINDOW whenever you change the VIEW.

See also

Сайт ПДСНПСР. Если ты патриот России - жми сюда!


Знаете ли Вы, почему "черные дыры" - фикция?
Согласно релятивистской мифологии, "чёрная дыра - это область в пространстве-времени, гравитационное притяжение которой настолько велико, что покинуть её не могут даже объекты, движущиеся со скоростью света (в том числе и кванты самого света). Граница этой области называется горизонтом событий, а её характерный размер - гравитационным радиусом. В простейшем случае сферически симметричной чёрной дыры он равен радиусу Шварцшильда".
На самом деле миф о черных дырах есть порождение мифа о фотоне - пушечном ядре. Этот миф родился еще в античные времена. Математическое развитие он получил в трудах Исаака Ньютона в виде корпускулярной теории света. Корпускуле света приписывалась масса. Из этого следовало, что при высоких ускорениях свободного падения возможен поворот траектории луча света вспять, по параболе, как это происходит с пушечным ядром в гравитационном поле Земли.
Отсюда родились сказки о "радиусе Шварцшильда", "черных дырах Хокинга" и прочих безудержных фантазиях пропагандистов релятивизма.
Впрочем, эти сказки несколько древнее. В 1795 году математик Пьер Симон Лаплас писал:
"Если бы диаметр светящейся звезды с той же плотностью, что и Земля, в 250 раз превосходил бы диаметр Солнца, то вследствие притяжения звезды ни один из испущенных ею лучей не смог бы дойти до нас; следовательно, не исключено, что самые большие из светящихся тел по этой причине являются невидимыми." [цитата по Брагинский В.Б., Полнарёв А. Г. Удивительная гравитация. - М., Наука, 1985]
Однако, как выяснилось в 20-м веке, фотон не обладает массой и не может взаимодействовать с гравитационным полем как весомое вещество. Фотон - это квантованная электромагнитная волна, то есть даже не объект, а процесс. А процессы не могут иметь веса, так как они не являются вещественными объектами. Это всего-лишь движение некоторой среды. (сравните с аналогами: движение воды, движение воздуха, колебания почвы). Подробнее читайте в FAQ по эфирной физике.

НОВОСТИ ФОРУМАФорум Рыцари теории эфира
Рыцари теории эфира
 10.11.2021 - 12:37: ПЕРСОНАЛИИ - Personalias -> WHO IS WHO - КТО ЕСТЬ КТО - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 12:36: СОВЕСТЬ - Conscience -> РАСЧЕЛОВЕЧИВАНИЕ ЧЕЛОВЕКА. КОМУ ЭТО НАДО? - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 12:36: ВОСПИТАНИЕ, ПРОСВЕЩЕНИЕ, ОБРАЗОВАНИЕ - Upbringing, Inlightening, Education -> Просвещение от д.м.н. Александра Алексеевича Редько - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 12:35: ЭКОЛОГИЯ - Ecology -> Биологическая безопасность населения - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 12:34: ВОЙНА, ПОЛИТИКА И НАУКА - War, Politics and Science -> Проблема государственного терроризма - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 12:34: ВОЙНА, ПОЛИТИКА И НАУКА - War, Politics and Science -> ПРАВОСУДИЯ.НЕТ - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 12:34: ВОСПИТАНИЕ, ПРОСВЕЩЕНИЕ, ОБРАЗОВАНИЕ - Upbringing, Inlightening, Education -> Просвещение от Вадима Глогера, США - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 09:18: НОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ - New Technologies -> Волновая генетика Петра Гаряева, 5G-контроль и управление - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 09:18: ЭКОЛОГИЯ - Ecology -> ЭКОЛОГИЯ ДЛЯ ВСЕХ - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 09:16: ЭКОЛОГИЯ - Ecology -> ПРОБЛЕМЫ МЕДИЦИНЫ - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 09:15: ВОСПИТАНИЕ, ПРОСВЕЩЕНИЕ, ОБРАЗОВАНИЕ - Upbringing, Inlightening, Education -> Просвещение от Екатерины Коваленко - Карим_Хайдаров.
10.11.2021 - 09:13: ВОСПИТАНИЕ, ПРОСВЕЩЕНИЕ, ОБРАЗОВАНИЕ - Upbringing, Inlightening, Education -> Просвещение от Вильгельма Варкентина - Карим_Хайдаров.
Bourabai Research Institution home page

Боровское исследовательское учреждение - Bourabai Research Bourabai Research Institution